El sector dels esdeveniments ha canviat molt durant els últims anys. Amb la digitalització un esdeveniment pot no caducar mai, deixar empremta temporal i no només gaudir-ne els participants del directe, sinó que permet viure experiències a distància i per sempre.
Fa pocs dies que va acabar la Festa Major de Sant Cugat i sembla que ha deixat un bon regust de boca pel que fa a la presència digital. Abans, quan vivíem sense internet, vivíem les festes majors d'una altra manera. Esperàvem tot l'any per anar de concert, fer una paella o veure els carrers engalanats. Passaven aquells dies i ens quedàvem amb els records del que més havia impactat. S'apropava una nova edició de festa major i les expectatives es creaven a partir de les vivències de les passades festes.
Així passava amb tots els esdeveniments analògics, cites importants que tenien un inici i un final, on tot havia de ser rodó i impactar al màxim per comunicar i transmetre l'objectiu de la millor forma possible.
Bé doncs, avui amb la digitalització podríem dir que els esdeveniments tenen una vida molt més extensa, que comença suaument, té el punt àlgid en el directe i es dilueix breument fins a topar amb la següent edició.
La Festa Major de Sant Cugat d'enguany s'ha utilitzat, a Twitter, el hashtag #FMSantCugat 1.769.162 vegades i l'ús de la pàgina web oficial de la Festa Major ha aconseguit una mitjana de 36.174 pàgines vistes des de la seva publicació, segons l'Ajuntament. Aquestes dades posen de manifest que la gent que presencia un esdeveniment el vol viure en societat potenciant la seva interacció a partir d'aplicacions i xarxes socials.
La digitalització ha transformat els esdeveniments però encara són moltes les eines que es poden implementar per impulsar convocatòries, fer participar els assistents i recopilar dades. Des de vídeos en directe, impressions en 3D, presentacions a distància usant la realitat augmentada... o simplement usant el WiFi de forma estratègica.
Avui en dia, amb el Free WiFi, per exemple, podem cedir connexió a internet a canvi de guanyar seguidors, informar de novetats o promocions, comptar persones, conèixer els seus moviments...i molt més. Qui sap quantes d'aquestes novetats anirem utilitzant durant les pròximes festes majors.