Des que l'any 1917 els Ferrocarrils Catalans arribaren a Sant Cugat s'han succeït algunes dates històriques en l'evolució d'aquest servei imprescindible. Així, pel que fa a la infraestructura ferroviària l'any 1925 es va inaugurar l'estació de La Floresta, Valldoreix el 1931, el 1948 Mira-Sol, 1965 Sant Joan o el 2010 Volpelleres. I quant al servei en destacaria dues de recents: la primera quan l'any 2003 l'increment de pas fins a 33 trens per hora a l'estació de Sant Cugat, ens estalvià consultar els horaris. L'altra és el fet històric d'aquest 1 de gener en què la inclusió de Sant Cugat dins la tarifa de Zona 1 ha fet que la T-10 passi de costar 20,40 € a costar-ne 10,20. D'aquesta manera s'ha fet realitat una vella reivindicació que alguns titllaven d'impossible però que la perseverança d'altres ha fet possible. Es tracta d'un canvi històric que contribuirà a impulsar l'ús del transport públic amb un notabilíssim estalvi pels milers d'usuaris de la nostra ciutat. Cal esperar que els Ferrocarrils no morin d'èxit i que el reforç de la línia l'any vinent amb nous trens o la millora del servei de Rodalies a Sabadell ajudin a descongestionar els vagons.
I com que on uns veiem el got mig ple d'altres el veuen mig buit i alcen la veu en contra del recàrrec a l'IBI que haurem de pagar, opino que el guany de la Zona 1 és tan gran per a la immensa majoria de gent i l'impacte de la mesura sobre la mobilitat i el medi ambient serà tan notable que aplaudeixo amb convicció aquest pas i confio que quan els tribunals resolguin el recurs contenciós interposat per l'ajuntament, el recàrrec final serà just i proporcionat.