La mobilitat de les persones en aquests anys d'inici de segle està patint canvis i sobretot s'està convertint en el focus d'atenció de les polítiques de les administracions públiques, per tot això és una preocupació de Demòcrates aquests aspectes de la qualitat de vida de les ciutats i en concret de la nostra població, Sant Cugat del Vallès.
S'observa últimament que el que havia de ser una solució de mobilitat urbana, com és l'ús més gran de la bicicleta s'està convertint a vegades en problemes de convivència. Les friccions entre ciclistes i vianants van en augment i, encara que no tinc xifres oficials, al nostre municipi no és d'estranyar veure els caps de setmana i en zones de vianants de la nostra ciutat, transitar ciclistes que passen amb el seu vehicle en lloc de caminar.
Recordar que el senyal circular vermell i fons blanc, vol dir prohibició de circular vehicles i la bicicleta ho és, per tant falta formació, civisme i molt control. Així com bicicletes circulen per les voreres a elevada velocitat amb tot moment del dia.
Considerem que aquestes actituds, minoritàries, no han de frenar la correcta promoció de la bicicleta com un element de transport. Una bona política social és donar suport, aspecte que Demòcrates considera prioritari, a l' entitats de la nostra ciutat que defensen, promocionen i donen formació per a un ús correcte de la bicicleta com a vehicle de mobilitat. No hem de permetre i per això s'ha d'incrementar el control i sanció dels incívics que distorsionen un correcte ús de l'espai públic.
Però també s'ha de prioritzar i accelerar per part de l'administració municipal una actuació planificada de promoció i millora de les infraestructures amb carrils bici còmodes i amplis, separats de la resta del trànsit motoritzat, amb rutes lògiques i prohibir la circulació per les voreres on hi hagi carrils bici i facilitar més aparcaments segurs.
També controlar que les bicicletes a la ciutat tinguin:
- Manillars segurs i adequats i amb timbre que s'escolti clarament i que funcioni.
- Llums adequades a la part davantera i posterior de la bicicleta al vespre.
- Un reflector al parafang i un altre al mig dels radis de les rodes amb pedals reflectants.
- I són recomanables els reflectors que es posen en els braços.
Finalment els usuaris de bicicletes que transiten per les zones menys cèntriques de la nostra ciutat (Mira-sol, Valldoreix, etc.), que pensin que per la seva seguretat han de prendre atenció al trànsit en els girs, circular per la dreta quan se circula en sentit contrari al trànsit motoritzat, i sobre tot ús de llums i reflectants a la nit.
No oblidem que les actituds i comportaments s'imiten i la circulació dels adults i pares és observada pels seus fills que són els futurs usuaris de la nostra ciutat i que la mobilitat sostenible és una actitud que es pensa i després es posa en pràctica.