'Lletra petita'

TV3 ha estrenat aquesta setmana un nou espai al voltant del consumisme de la nostra societat en temps de moltes dificultats econòmiques

Lletra petita pretén conscienciar que l’actual ritme de consum de les societats amb més recursos ens aboca a una situació d’insostenibilitat mediambiental i de recursos. Trobo que és una bona iniciativa i que fa reflexionar molt al ciutadà al voltant de l’actual model de consum, basat més en la demostració de poder econòmic que no pas en les necessitats reals. Amb opinions d’experts, xifres i testimonis de persones del carrer ens dibuixen un panorama preocupant alhora que ens animen i ens ensenyen noves maneres de comprar d’una manera més sostenible i econòmica.

Un programa dinàmic que és agraït de veure i que permet prendre consicència de la realitat de la nostra societat a través de molts punts de vista diferents. Celebrem, per tant, que des de la televisió pública es busqui influir positivament en els hàbits dels ciutadans.

Ara bé, això no treu que a vegades sembla que des dels poders s’apunti sempre al ciutadà com a responsable dels desastres actuals. Ja sabeu: la crisis és culpa de les famílies que es van augmentar i el problema del consumisme és per tant responsabilitat dels consumidors.

En part segur que sí, però també estaria bé posar el focus en com s’ha arribat a aquesta situació de compra extrema: explicar el funcionament de les grans indústires, els excedents que produeixen i destrueixen, les tàctiques de màrqueting i publicitat emprades des de la Revolució Industrial i que han acabat influint de sobremanera en la mentalitat de països suposadament desenvolupats. Seria d’agrair que des de TV3 també s’incedís en aquesta qüestió amb programes entretinguts i per a tots als públics al prime-time, com és el cas de Lletra Petita.

Segueix @bernatbella a Twitter

Més informació
 
Comentaris