La definició d'aquest concepte la descriu com la memòria que s'esborra quan no hi ha corrent elèctric, i precisament això, sembla que és el que li passa al sector del comerç, que esborra la seva memòria massa ràpidament.
El 15 de març el govern espanyol va decretar l'estat d'alarma i el tancament dels sectors del comerç i la restauració, entre d'altres. Aquesta situació va ser un cop econòmic molt dur a tot el sector i ha provocat el tancament d'establiments de la ciutat, ha deixat a molts en un estat d'extrema debilitat i encara no sabem el resultat final d'aquesta situació.
Alguns comerciants van trobar una solució d'emergència, que poc o molt, els va ajudar a salvar els mobles. El repartiment a domicili organitzat de manera improvisada i ràpida, amb ajuda d'alguns mitjans digitalitzats. Just en aquell moment va semblar que el sector es posava les piles i després de molts anys de treballar-ho, semblava que per fi havia entès que el futur passava imprescindiblement per la digitalització dels establiments i s'acceptava l'entrada en el món de la venda online.
Però ara que ja ha passat el confinament i el tancament obligatori del sector, sembla que ja ens hem oblidat de tot, ara torna a ser més important el dia a dia que l'endemà, alguns pensen que és millor no començar una activitat desconeguda, com la venda online, que protegir-se davant de possibles nous confinaments, i tornem a estar en la mateixa situació que fa 5 anys; reticència davant els nous canals de venda i de contacte amb els clients.
La digitalització és el camí i ara ha de ser el principal objectiu del sector, no ens oblidem tan ràpidament i actuem.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.