Si heu hagut de fer alguna gestió administrativa a l'Ajuntament de Sant Cugat en els darrers mesos, ben segur que haureu patit la deficiència informàtica que fa temps que arrossega el servei d'atenció al ciutadà. I les aplicacions internes que utilitzen la resta de treballadors de l'Ajuntament tenen la mateixa problemàtica.
Sense anar més lluny, el personal que està darrere del taulell ja no sap com queixar-se de la situació que fa que la seva feina no pugui ser com n'hauria de ser d'efectiva. Es passen les jornades desesperats perquè cada ciutadà al qual han d'atendre els hi ha de demanar disculpes perquè tots els tràmits, en els millors dels casos, triguen una eternitat a poder-se completar.
Des del servei d'informàtica de l'Ajuntament només els diuen que intentin reservar les màximes tasques a les tardes, ja que en principi, com que hi ha menys treballadors connectats, els sistemes van millor, però segons ells la diferència és mínima.
Els responsables i tècnics informàtics, que em consta que són molt eficients, són els primers patidors de la situació, i és que el problema resideix en el fet que la infraestructura de servidors és molt antiga i no s'ha actualitzat segons els actuals requisits. Ja sabem que venim d'una situació econòmica desastrosa després de la mala gestió de l'antic govern tripartit que va dilapidar les arques de l'Ajuntament, però això no ha de servir d'excusa perquè els actuals responsables posin remei a aquesta situació.
S'han de garantir uns sistemes informàtics àgils, segurs i eficients. No caiguem en l'error de pensar que la informàtica es tracta com una despesa quan clarament ha de considerar-se una inversió.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.