Una mona de xocolata, una oportunitat perduda

'La reputació de Sant Cugat no hauria de guanyar-se a base del preu de l'habitatge ni el volum de piscines que hi ha'

Fa unes setmanes tot el país parlava d'una mona de xocolata santcugatenca. Un col·lectiu va denunciar que la mona era "racista" i la pastisseria que la lluïa va decidir amagar-la. No vull valorar si la mona era sexista, racista o si el col·lectiu feminista que la denunciava pixa fora de test. El que m'hauria agradat és veure com alguna entitat de la ciutat assessorava o veia el fet com una oportunitat per potenciar la reputació de la pastisseria, del col·lectiu de pastissers i de Sant Cugat.

Més info: Retirada una mona de pasqua a Sant Cugat "per racista"

Diguin el que diguin, a Sant Cugat ha quedat clar que hi ha un alt nivell de sofisticació culinària, que tenim una trentena de pastisseries i fleques que per Setmana Santa elaboren i comercialitzen mones de xocolata, que aquest any tot el país ha parlat d'una mona espectacular dissenyada i elaborada aquí... però res, passaran els mesos i ningú haurà aprofitat aquest gran aparador mediàtic que ens han regalat.

Crec que l'Ajuntament hauria d'haver assessorat la pastisseria Sàbat perquè tornés a lluir la mona al seu aparador. Mentre la pastisseria evidenciava que la mona és art i no entén els comentaris del col·lectiu feminista, l'Ajuntament tenia l'oportunitat per donar a conèixer aquesta mona i la d'altres pastisseries com a reclam publicitari de la ciutat. El concepte city marketing serveix per promocionar ciutats explicant fets interessants que hi succeeixen. Aquesta pràctica permet posicionar i reputar el territori, però s'ha de tenir estratègia i no deixar passar oportunitats com la de la mona.

Un cop més, i per una nova raó, Sant Cugat podria ser la seu de les mones més creatives del món, podríem vincular aquesta creativitat amb l'art i la cultura, enllaçar-la amb els nostres monuments i concloure amb una estratègia que posicioni la ciutat com un referent nacional.

La reputació de Sant Cugat no hauria de guanyar-se a base del preu de l'habitatge ni el volum de piscines que hi ha. Amb les empreses, els comerços i la cultura que hi tenim és suficient per fer-ne un referent. Tenim els ingredients i només ens fa falta aplicar bé la recepta.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem