Un cert desànim plana entre les veïnes i veïns de la Floresta després de veure que essent el barri més participatiu de Sant Cugat, cap proposta de les presentades des de les comissions de treball a estat escollida per a ser desenvolupada amb els pressupostos participatius de Sant Cugat.
Sobre com resoldre i millorar les demandes populars respecte als busos urbans per la Floresta tampoc hi ha un horitzó massa clar.
La comissió d'urbanisme i mobilitat del nostre Consell de Barri va treballar una proposta sobre el Transport Públic on en el seu punt més rellevant posava de manifest la necessitat de doblar el servei de la L3 que va de Sant Cugat a les Planes, i que fa una circumval·lació tant al pujar com per baixar pel nostre barri. Amb un segon bus es milloraria la connectivitat entre els districtes de muntanya i Sant Cugat i causaria juntament amb el pas del bus de barri, un efecte d'augment de freqüència considerable.
Paral·lelament la presidència del nostre consell assolia un compromís amb el regidor Damià Calvet de realitzar un estudi de mobilitat per avaluar les necessitats reals que tenim.
Però, el que s'ha fet de moment per part de l'ajuntament és demanar als tècnics de AMTU, assoc. de municipis de transport urbà, a la que Sant Cugat pertanyem rebent serveis d'assessoria, un estudi sobre els aforaments i els traçats, que a hores d'ara encara no hem pogut veure malgrat que ja és a disposició dels serveis de mobilitat de l'ajuntament.
Paral·lelament, des de la Floresta, vàrem traslladar al Consell de Barri de les Planes, la nostre proposta, ja que entenem ens beneficia a tots. Aquesta però no va tenir el ressò esperat i va ser tractada dins una comissió de mobilitat amb els tècnics municipals sense massa entusiasme però amb el compromís de desenvolupar propostes alternatives i entenent que qualsevol combinació a fer entre la L3 i els dos busos de barri, L4 i L5 implicava que per millorar les freqüències de pas calia un quart bus que donés cobertura a les Planes i la Floresta.
Però, en la següent comissió de mobilitat de les Planes, els tècnics presenten canvis que res tenen a veure amb les demandes fetes. Proposen per la L5 que arribi a Can Cortés, però que no baixi a les Planes de baix (Can Borrull), ni evidentment a la plaça del Centre de la Floresta, i que s'estudiï per aquest sector de les Planes un servei de bus a demanda...
I sobre la L3, els proposa reduir el pas del bus per la Floresta per fer el recorregut més curt i d'aquesta forma baixar la freqüència de pas sense haver de posar un altre bus desvirtuant totalment la nostra proposta i deixant en precari novament el servei de bus als barris de muntanya.
Veient com la Taula de Mobilitat de moment només ha estat un brindis al sol, també som testimonis com s'incentiva la mobilitat als sectors de negoci de Sant Cugat on s'ha invertit amb els vehicles més cars adquirits mai per l'ajuntament. A l'altra banda de la balança estem les veïnes i els veïns de la Floresta i les Planes que reclamem i necessitem un segon bus en condicions per doblar el servei. Tampoc podem ignorar greuges històrics en termes de mobilitat com ho són els enclavaments de Can Barata, del Mas Fortuny i de Sol i Aire, o els infants de l'Escola de la Floresta que viuen a la Rierada, i la necessària la coordinació entre administracions municipals veïnes (Rubí, Barcelona i Molins de Rei) o amb el Departament de Territori i de Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya per fer arribar aquest servei públic en condicions dignes. En qualsevol cas el silenci i la incògnita segueix essent l'habitual resposta.