El Polígon de Can Sant Joan viurà pròximament canvis substancials en l'organització de l'espai públic. Si fins avui els vials del Polígon estaven pensats per al cotxe, la prioritat a partir d'ara serà millorar els accessos a peu i amb bicicleta, i ordenar l'aparcament anàrquic sobre terraplens i voreres creant una Àrea taronja.
Tot plegat, a fi de canviar la manera com ens hi movem. Malauradament l'Ajuntament no ha aclarit encara que passarà amb el transport públic, que és una alternativa necessària per a aquells que volen deixar el cotxe a casa. En aquest sentit, l'Assemblea per al Transport Públic aposta per renovar completament la xarxa de bus de la ciutat.
La proposta consisteix a simplificar la xarxa i reduir el nombre de línies a fi de dotar-les de més vehicles i millor freqüència de pas (15 min a la major part de la xarxa). També es recomana fer les línies més directes. Així, el servei seria més ràpid, fiable i atractiu per al conjunt dels ciutadans. En el cas del Polígon, a la llançadora actual a FGC-Sant Joan s'hi afegirien recorreguts directes a FGC-Mira-sol (línia de Terrassa) i als barris del Centre, Volpelleres, Mira-sol i Valldoreix.
L'estudi demostra que això seria possible amb una inversió comparable a l'actual. L'èxit del nou model de mobilitat depèn en bona part de tenir plans sòlids sobre el transport públic, i per tant emplacem a l'Ajuntament a obrir el debat ciutadà sobre aquest tema.