A Sant Cugat s'ha duplicat la població, dels 50.000 habitants que érem el 2000, hem passat a més de 97.000, això ha suposat un fort increment del trànsit motor. No només provocat pels residents, sinó també per totes les persones que diàriament venen a treballar, a estudiar, a comprar al nostre poble.
El gran volum de vehicles que entren diàriament al poble, més de 19.000 al 2021, segons dades de l'anterior govern, provoca un col·lapse circulatori especialment en hores punta on aquest trànsit motor està literalment parat. Aquesta gran quantitat de trànsit produeix un considerable increment del CO₂ a l'ambient.
Francesc Macià fa temps que ha deixat de ser un passeig. S'ha transformat en la continuació de la ronda i és una de les principals entrades i sortides del poble. Els veïns de Coll-Favà i en concret els que vivim al mateix passeig, suportem diàriament un trànsit motor constant, amb la seva contaminació ambiental i la seva contaminació acústica.
Fa molt de temps que estem demanant una restricció del trànsit motor al passeig, tant als Consells de Barri com als Plens de l'Ajuntament. Reduir el trànsit motor beneficiarà a tot el barri. Exigim menys places d'aparcament al passeig, més zona verda, ampliar la freqüència del transport públic i baixar el carril bici vorera a la calçada traient una línia d'aparcament a cada banda del carrer. Si el Bicing metropolità arriba a Sant Cugat aquest 2024 ajudarà que més gent vagi en bici i menys en
cotxe.
Per últim, reduir el trànsit motor farà que millori la contaminació ambiental, la contaminació acústica, i que Sant Cugat tingui realment un aire de qualitat.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.