Ja fa temps que vam deixar enrere un període de la nostra vida que, per una banda, mai podrem oblidar pel terrible, general i extraordinari que va ser i, per una altra, el nostre cervell, tan hàbil ell, aconsegueix que quedi enrere, com un malson, com una nebulosa que potser sí que va passar, però que volem i aconseguim oblidar.
Però una pandèmia substitueix a l'altre, i ara és l'era de les guerres que ningú esperava (o si) amb tot el que això comporta de desastroses conseqüències econòmiques, però sobretot de misèria i de dolor i de la vergonyosa constatació de la baixesa i estupidesa humana. A la vegada, coincideix amb l'era del canvi climàtic, abans motiu de dubte de molta gent, i ara evidència clara que fa palesa la constatació que no estàvem preparats i que, malauradament, mai aprenem del passat.
I heus aquí que les empreses, almenys la majoria, s'esforcen en maniobrar en aquests temps de pandèmies el millor que saben i poden. Per sobreviure sí, però encara més per seguir creixent, desafiant un entorn molt més que convuls, i tibant de tot allò que pot donar un bri d'esperança en el futur.
Un exemple és la tecnologia, que no ha deixat d'avançar exponencialment les darreres dècades i que accelera el seu ritme cada dia que passa. I com a principal mostra, ara mateix i en boca de tothom, l'imperi de la controvertida intel·ligència artificial, a la que, veient com va el món, hem arribat sense haver aconseguit abans que imperin coses molt més bàsiques i essencials com la intel·ligència emocional (tan escassa en moltes organitzacions) o, perquè no dir-ho, la intel·ligència a seques. La part bona és que, entre pandèmies, guerres i desastres naturals o artificials, les empreses i les persones seguim a temps de posar-hi una mica de seny... i de seguir creixent.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.