Premi per Jaume Pla

'Tot i el missatge interpretatiu que et transmet quan actues al seu costat, el que més t'arriba és l'immens humanisme, la gran afabilitat que desprèn vers tothom'

La Federació de Grups Amateurs de Teatre de Catalunya, en la seva XXI Mostra de Teatre de Pineda de Mar ha atorgat el Premi Arlequí al nostre Jaume Pla. En Jaume, que al maig farà 97 i viu des de fa un grapat d'anys a Sant Cugat, ha fet d'Abat Biure a "Pedra i Sang" i ha participat nombroses vegades en les lectures al Monestir del "Màrtir Cugat". Li han concedit la Creu de Sant Jordi i té el premi Ciutat de Sant Cugat. El proper 26 d'abril, a les 12 h al Centre Cultural de Pineda de Mar, li entregaran el Premi Arlequí.

Tota una vida dedicada al teatre. Un bon grapat d'obres interpretades al llarg de 50 anys. Entre elles, Abans que pugi el teló, escrita per Víctor Alexandre, on escenifica la seva vivència artística. Ha col·laborat amb Espiral en obres com Espriu, una engruna d'autèntica llum, Baldiri de la costa, Jurat popular, Jardí alpí i Rusiñol, Aranjuez,1931. El nostre grup de teatre li estem profundament agraïts per la seva generositat i el gran aprenentatge que suposa treballar al seu costat.

El regal més bonic que em va fer va ser quan, davant la dificultat de fer Santiago Rusiñol a causa d'altres obres que duia entre mans, em va dir "Rafa, et passo la torxa". Ha estat un dels meus papers més entranyables. Tot i el missatge interpretatiu que et transmet quan actues al seu costat, el que més t'arriba és l'immens humanisme, la gran afabilitat que desprèn vers tothom.

Val la pena d'acostar-se el 26 a Pineda i fer-li una abraçada de felicitació.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

No hi ha comentaris. T'animes?