Vivim lamentablement en un Estat amb una administració pública desproporcionada i molt ineficient. Les crisis econòmiques són un drama per a la gran majoria dels ciutadans però moltes vegades serveixen per destapar els problemes reals de l'estructura econòmica d'un país. En el cas d'Espanya, l'Administració local és clarament un dels principals problemes. L'existència de duplicitats i l'excés de nivells administratius són alguns dels motius que evidencien la necessitat d'emprendre una reforma profunda del sector públic. Es tracta d'optimitzar i racionalitzar per guanyar eficiència, cosa que en el sector privat passa amb normalitat i de forma regular però que al sector públic està mal vist.
Com ja he dit, la pedra angular és l'eficiència que s'aconseguirà millorant l'aprofitament dels recursos públics mantenint la qualitat del servei públic municipal. Perquè això succeeixi haurà d'haver un major esforç per part del capital humà, tal com passa al sector privat. No cal tenir por a l'hora de procurar una lògica reducció de l'administració pública ni tenir complexos a l'hora de defensar aquesta línia d'acció. Una economia amb menys participació de l'Estat és una economia més lliure, que per tant afavoreix que la societat tingui menys cadenes i controls per desenvolupar qualsevol activitat econòmica.
Personalment opino que fins i tot la reforma del Govern es queda curta, ja que considero que seguirà havent excés de nivells en l'administració. Un clar exemple és Catalunya amb els ajuntaments, consells de districte, consells comarcals, entitats municipals descentralitzades, àrea metropolitana, diputacions, comunitat autònoma... No és normal ni acceptable que en una regió espanyola pugui haver tantíssims nivells d'organització pública. Seria bo que l'Executiu espanyol prengués mesures per reduir encara més la despesa pública per aquest camí impopular però necessari per a la viabilitat del sector públic.
Com ja he dit, la pedra angular és l'eficiència que s'aconseguirà millorant l'aprofitament dels recursos públics mantenint la qualitat del servei públic municipal. Perquè això succeeixi haurà d'haver un major esforç per part del capital humà, tal com passa al sector privat. No cal tenir por a l'hora de procurar una lògica reducció de l'administració pública ni tenir complexos a l'hora de defensar aquesta línia d'acció. Una economia amb menys participació de l'Estat és una economia més lliure, que per tant afavoreix que la societat tingui menys cadenes i controls per desenvolupar qualsevol activitat econòmica.
Personalment opino que fins i tot la reforma del Govern es queda curta, ja que considero que seguirà havent excés de nivells en l'administració. Un clar exemple és Catalunya amb els ajuntaments, consells de districte, consells comarcals, entitats municipals descentralitzades, àrea metropolitana, diputacions, comunitat autònoma... No és normal ni acceptable que en una regió espanyola pugui haver tantíssims nivells d'organització pública. Seria bo que l'Executiu espanyol prengués mesures per reduir encara més la despesa pública per aquest camí impopular però necessari per a la viabilitat del sector públic.