Els residus en el punt de mira

'Esperem que els requisits tècnics que s'han fet aconsegueixin la finalitat que tots volem, que no és altre que la de gaudir d'un Sant Cugat net i sostenible'

Estem en la fase final de l'adjudicació del nou contracte que l'Ajuntament ha tramitat per a resoldre el greu problema de neteja i de gestió dels residus a la ciutat. Ara mateix seguim en una continuïtat forçosa que ens està portant a una situació límit. La gestió de residus no és un tema menor, ans al contrari, de fet el pròxim contracte està previst que sigui d'uns 12 M€ anuals, augmentant en gairebé 4 M€ anuals l'actual, convertint-se així en el de major nivell econòmic municipal.

Més info: Així serà la recollida d'escombraries: contenidors tancats i mòbils i molt més

Entre les millores sembla que desapareixeran els contenidors soterrats del centre que seran substituïts per plataformes mòbils de contenidors amb un horari específic que l'Ajuntament haurà de pactar amb el veïnat, la recollida porta a porta de Valldoreix passarà a ser diària, i a les Planes s'incorporaran compostadors comunitaris, entre altres mesures.

A més, el 2025 i d'acord amb la legislació europea, s'aplicarà un nou impost segons la llei 7/2022 de residus i sòls contaminats per a una economia circular, per a cobrir el servei de recollida i transport dels residus. Aquesta taxa no serà uniforme, sinó que cada ciutadà l'haurà de pagar en funció dels residus que generi i de l'ús que faci de les fraccions de recollida.

És a dir, son tot un plegat de mesures que ens afectaran de forma notable a cadascú de nosaltres en molt poc temps. Esperem que els requisits tècnics que s'han fet aconsegueixin la finalitat que tots volem, que no és altre que la de gaudir d'un Sant Cugat net i sostenible, i alhora dimensionat econòmicament de forma sensata.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem