L’Ajuntament té la voluntat de finalitzar el procés de vianantització del centre amb la incorporació a l’eix de vianants del carrer de Francesc Moragas i el tram de Rius i Taulet fins al Veritas. D’aquesta manera s’aconseguirà que el centre de Sant Cugat sigui un oasi sense cotxes, una petita vila dels gals enmig de l’imperi romà del motor. Jo ja estic en vies de vendre el meu cotxe perquè ja veig que no el podré fer servir ni per posar gasolina.
Estic d’acord que s’intenti reduir el consum de vehicles privats i de retruc la contaminació atmosfèrica produïda per cotxes i motos. S’ha de potenciar el transport públic i promoure’n un ús més ampli, amb un servei mínimament decent a ser possible. S’ha de permetre als vianants desplaçar-se amb comoditat per la ciutat i les bicicletes han de tenir el seu carril, que estaria bé que fos sense esquerdes de pam i mig. Tot això em sembla fantàstic, però potser no caldria oblidar que hi ha gent que es mou amb cotxe o moto i que Sant Cugat és un municipi amb una extensió territorial considerable amb moltes cases i barris allunyats del centre. També s’hauria de valorar fins a quin punt els comerços es veurien beneficiats d’un tancament del trànsit per complet al centre. Darrerament hem vist com al carrer de Francesc Moragas han sorgit diverses botigues d’aliments de molt èxit i que sempre provoquen que hi hagi gent aparcada en doble fila (hi seguiran anant?).
Realment hi ha tant trànsit a Sant Cugat com per plantajar-se aquestes mesures? És veritat que a les tardes, sobretot a l’horari de recollida dels nens a les escoles, hi ha un caos considerable, però és que els pares seguiran anant a buscar els nens amb cotxe i col·lapsaran per tant altres vies potser més secundàries, més petites i que no podran absorbir tan trànsit. I pel que fa a la resta d’horaris, no hi ha massa cotxes com per pensar en solucions a un suposat problema. Per compensar aquesta vianantització, l’Ajuntament apostaria per convertir la rambla de Ribatallada i Lluís Companys en carrers de doble sentit. Això sí que em sembla, sense ser expert en mobilitat, que pot acabar en una caravana permanent als voltants de la petita vila dels gals lliure de l’imperi dels motors; encara que si tanques Francesc Moragas i Rius i Taulet alguna cosa has de fer perquè per creuar Sant Cugat no hagis de passar per Barcelona, Rubí i Cerdanyola.
Caldrà veure com serà finalment el Pla de mobilitat, però s’hauria d’anar amb compte que el centre de Sant Cugat no passi a ser el centre comercial per a molts que no viuen als nuclis centrals de la ciutat.
Segueix @bernatbella a Twitter
Estic d’acord que s’intenti reduir el consum de vehicles privats i de retruc la contaminació atmosfèrica produïda per cotxes i motos. S’ha de potenciar el transport públic i promoure’n un ús més ampli, amb un servei mínimament decent a ser possible. S’ha de permetre als vianants desplaçar-se amb comoditat per la ciutat i les bicicletes han de tenir el seu carril, que estaria bé que fos sense esquerdes de pam i mig. Tot això em sembla fantàstic, però potser no caldria oblidar que hi ha gent que es mou amb cotxe o moto i que Sant Cugat és un municipi amb una extensió territorial considerable amb moltes cases i barris allunyats del centre. També s’hauria de valorar fins a quin punt els comerços es veurien beneficiats d’un tancament del trànsit per complet al centre. Darrerament hem vist com al carrer de Francesc Moragas han sorgit diverses botigues d’aliments de molt èxit i que sempre provoquen que hi hagi gent aparcada en doble fila (hi seguiran anant?).
Realment hi ha tant trànsit a Sant Cugat com per plantajar-se aquestes mesures? És veritat que a les tardes, sobretot a l’horari de recollida dels nens a les escoles, hi ha un caos considerable, però és que els pares seguiran anant a buscar els nens amb cotxe i col·lapsaran per tant altres vies potser més secundàries, més petites i que no podran absorbir tan trànsit. I pel que fa a la resta d’horaris, no hi ha massa cotxes com per pensar en solucions a un suposat problema. Per compensar aquesta vianantització, l’Ajuntament apostaria per convertir la rambla de Ribatallada i Lluís Companys en carrers de doble sentit. Això sí que em sembla, sense ser expert en mobilitat, que pot acabar en una caravana permanent als voltants de la petita vila dels gals lliure de l’imperi dels motors; encara que si tanques Francesc Moragas i Rius i Taulet alguna cosa has de fer perquè per creuar Sant Cugat no hagis de passar per Barcelona, Rubí i Cerdanyola.
Caldrà veure com serà finalment el Pla de mobilitat, però s’hauria d’anar amb compte que el centre de Sant Cugat no passi a ser el centre comercial per a molts que no viuen als nuclis centrals de la ciutat.
Segueix @bernatbella a Twitter