Cada vegada veiem més cotxes abandonats pels carrers de Sant Cugat. No a les zones de pagament, evidentment, ja que aquests aparcaments ja sabem que són rendibles i l'empresa que els gestiona ja s'encarrega d'alliberar-los diligentment.
L'explicació a la gran quantitat actual de cotxes abandonats pels carrers de Sant Cugat es remunta al 2019, data en la qual es va rescindir el controvertit contracte amb Grues Pablo. Des de llavors aquest servei és requerit a poblacions properes i de forma excepcional per la Policia Municipal.
És a dir, com que cada vegada que ha de venir la grua a Sant Cugat, l'ajuntament ha de fer un pagament a l'ajuntament d'on prové la grua, aquest servei ha passat a requerir-se només en casos excepcionals.
A l'estiu del 2021 es parlava que el consistori tenia la intenció d'internalitzar aquest servei assignant-lo directament a PROMUSA, tot i que finalment el govern va decidir en un ple d'aquest mateix setembre constituir una societat mercantil municipal on encabiria el servei de grues, entre d'altres.
Tenint en compte que tenim una administració local absolutament col·lapsada, segurament no seria el més sensat continuar aplicant polítiques que segueixin engrandint el monstre. Hem de tenir una administració àgil, propera al ciutadà, transparent i viable econòmicament. Amb decisions com aquesta, ens aboquem precisament a tot el contrari.
Però no patiu, entre la saturació administrativa de l'Ajuntament i que estem en any electoral, estic convençut que no veurem circular grues municipals per la nostra ciutat durant encara una bona temporada.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.