Aquests dies el Museu de Sant Cugat ens ofereix una interessant exposició, Estiueig de proximitat. Valldoreix té els seus orígens urbans en l'estiueig de fa més de cent anys. Des del 1915 l'antic poble rural dispers optà per un urbanisme de ciutat jardí, amb una trama urbana que encabia casetes, torres i uns carrers amples per l'època. Ningú podia imaginar que, un segle més tard, Valldoreix tindria una població empadronada de quasi 9.000 habitants, que aquells carrers veurien transitar, cada dia, milers de vehicles i serien estrets, i que l'estació, construïda el 1931 i pagada amb les aportacions dels valldoreixencs, tindria 1.395.567 viatgers l'any 2024.
Aquest bell, però vell urbanisme, és en el que hem de viure, amb problemes de mobilitat, especialment a la zona de l'estació i Can Cadena. Bona part d'aquest problema és a conseqüència de l'alt nombre d'usuaris del ferrocarril. També, i cal denunciar-ho, per l'incivisme de les persones que abandonen els seus vehicles en llocs on no es pot estacionar, per a fer compres o prendre alguna cosa a la plaça de l'estació.
Valldoreix compta amb la primera estació de zona 1, amb trens de doble freqüència i sobretot, amb 730 places d'aparcament gratuït que fan un efecte crida de gent d'altres zones de Sant Cugat i d'altres municipis. Els veïns i veïnes de Valldoreix no tenim preferència d'aparcament i a més patim el col·lapse dels nostres carrers. Estem treballant per solucionar-ho i sembla que, exceptuant al PP, hi ha un ampli consens polític perquè així sigui.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.