Avui volem posar sobre la taula un tema que ens preocupa: la dificultat de tramitar sense desplaçar-nos fora de Sant Cugat les gestions relacionades amb el Departament de Benestar Social i Família.
Són moltes les ocasions en què les famílies de persones amb diversos graus de discapacitat ens hem d’adreçar al Departament. Hi acudim per tramitar temes relacionats amb les prestacions econòmiques, les pensions no contributives, el reconeixement del grau de discapacitat, els títols de família nombrosa i monoparental i d’altres. Ara mateix, a Sant Cugat l’atenció al públic es fa a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament els dimecres de 9 a 13 h amb cita prèvia. Considerem aquest horari totalment insuficient per atendre les necessitats d’una ciutat com la nostra. Aquest horari tan limitat fa que sovint hàgim de desplaçar-nos a altres pobles com Cerdanyola, que sí que disposen d’oficina del Departament, que atén cada matí de dilluns a divendres, de 9 a 14 h. Per a les famílies amb discapacitats a càrrec seu, mantenir al dia i correctament tota la burocràcia és una tasca feixuga, que com a mínim es podria facilitar en part si es pogués fer sense sortir de Sant Cugat.
Des d’Acompanya’m Sant Cugat reclamem l’obertura d’una Oficina de Benestar i Família a la nostra ciutat.
Per a més informació:
https://acompanyam.cat/ca/contacte/
Acompanya’m St. Cugat
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.