Les darreres proves PISA revelen problemes crítics en l’educació, confirmant resultats anteriors i posant-nos a la cua d’Europa. Cal una reflexió profunda i prudent a tots els nivells del sistema educatiu, evitant solucions precipitades que podrien agreujar el problema. El ritme de canvi en educació és lent, i diversos factors contribueixen a la situació actual: la pandèmia, canvis legislatius i curriculars, aplicació deficient de noves metodologies i manca de recursos per a una escola inclusiva.
L’objectiu prioritari ha de ser assegurar l’èxit educatiu de tots els alumnes, considerant les seves realitats personals, socioeconòmiques i culturals. Això implica desenvolupar integralment la intel•ligència, social, artística, afectiva i espiritual dels infants, superant els obstacles com la manca de recursos i una implementació ineficient de noves pràctiques pedagògiques. Cal abordar aquesta crisi amb mesures sostenibles i centrades en l’èxit personal de cada alumne.
Associació d’Amics de la UNESCO Sant Cugat-Valldoreix
unescovsc@gmail.com
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.