Cafè “amb llet”... o “amb gel”?

En més d’una ocasió ens trobem que en un establiment comercial no ens acaben d’entendre si ens hi adrecem en català

En més d’una ocasió ens trobem que en un establiment comercial no ens acaben d’entendre si ens hi adrecem en català; o, més freqüentment, que no se’ns hi adrecen. Això pot ser una mera sensació o, en canvi, es pot constatar amb dades observables.

Justament, l’Ofercat és un sistema de mesura que permet conèixer la presència del català en els comerços d’un territori determinat. Amb l’aplicació d’aquesta eina s’obtenen dades de les llengües emprades en el rètol principal i en els rètols de l’aparador, i també de la llengua amb què el personal del comerç dona la benvinguda a la persona i si s’adapta al català (en cas que el client hi parli en aquesta llengua). Així s’obté un índex, dins d’un barem d’entre 0 i 100 punts.

Dimarts 15 d’octubre tindrà lloc en format virtual la presentació de les dades sobre la segona observació de l’estudi Ofercat que s’ha dut a terme durant el 2023 als establiments comercials de Sant Cugat del Vallès i també de Cerdanyola. Així mateix, s’hi anunciaran les línies estratègiques d’actuació al comerç, algunes de les quals ja s’han aplicat el 2024

Hi intervindran Núria Fernàndez, regidora de Política Lingüística a Sant Cugat; Pilar Adell, regidora responsable de normalització lingüística a Cerdanyola; Albert Fabà, responsable d’anàlisi i avaluació del CPNL, i Joan Vilarnau, director del CNL Vallès Occidental 3. En cas de voler-hi assistir cal enviar un correu a vallesoccidental3@cpnl.cat.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.

 
Comentaris

Destaquem