L’eslògan “Català i empresa. Ja estàs al dia?” s’associa a la promoció de l’ús del català en el món empresarial. Aquesta iniciativa de la Direcció General de Política Lingüística es va engegar el 2012 arran de l’entrada en vigor del Codi de consum aprovat pel Parlament. D’una banda, la iniciativa tenia l’objectiu de difondre el nou text legal, que estableix els drets específics dels consumidors i usuaris en matèria de llengua. De l’altra, es va marcar com a finalitat més ambiciosa fomentar l’ús del català en empreses i negocis.
Com a suport al programa es van elaborar tríptics informatius sobre les disposicions lingüístiques del Codi de consum que afecten les empreses. Aquests fullets es van complementar amb altres opuscles, com l’aparegut el 2016 sota el títol “50 termes del món de l’empresa”, un recull pràctic de 50 termes amb les seves definicions i les denominacions en català, castellà i anglès. A tall d’exemple, hi apareixen aliança d’empreses, com a traducció al català de joint venture, i mentoria, com a traducció de mentoring.
Més enllà del material concret, el programa segueix vigent. De fet, en l’apartat d’eines i recursos per a empreses del web llengua.gencat.cat, hi ha un seguit d’enllaços i solucions perquè les empreses pugueu resoldre consultes relacionades amb l’ús del català. Així, s’hi ofereix des de la normativa comptable o l’oferta de programari lliure en català, fins a models de contractes i altres documents empresarials redactats també en català. I si teniu dubtes terminològics o us cal formació o altres serveis a mida en català, allà hi trobareu resposta.
Ara, com en el 2012 quan es va llençar el programa, cal ser conscients que el català a l’empresa amplia les oportunitats de negoci en un mercat de més de 10 milions de persones. La llengua catalana orienta el vostre negoci cap a les necessitats dels consumidors, els fidelitza i us permet guanyar qualitat, valor afegit i competitivitat. A més, fent disponible el català, una empresa compleix la legislació lingüística, garanteix els drets dels consumidors i fa tangible la seva responsabilitat social.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.