• Desenvolupament de la psicomotricitat: Per tocar un instrument el primer és aconseguir que soni. El següent pas és donar “forma” al so i tocar notes. Tot això mentre es llegeix la partitura.
• Competències en idiomes: Les partitures contenen instruccions expressades amb línies, punts i símbols. Interpretar-les és com aprendre a llegir un altre alfabet.
• Pensament lògic: En els primers cursos les matemàtiques i la lògica són fonamentals per comprendre i interpretar el ritme. Per això, estudiar música desenvolupa el raonament logicomatemàtic i estructura els mapes mentals.
• Pensament múltiple: A més de tocar l’instrument, les notes han de sonar com es demana en la partitura, o com demani el director...
• Sensibilitat artística: Tocar un instrument desenvolupa la creativitat, canalitza els sentiments i fomenta el criteri artístic.
• Capacitat d’autoescoltar-se i de reflexió: Per dominar un instrument cal escoltar el que s’està tocant, analitzar-ho i corregir-ho.
• Empatia i habilitats socials: Per tocar en grup és imprescindible escoltar els altres, així es desenvolupen l’empatia i les habilitats socials.
• Educació en valors: Tocar amb solvència requereix treball constant, esforç i perseverança.
• Autoestima: Els petits avenços seran font de satisfacció que gratificaran tot l’esforç invertit.
• Responsabilitat: Els instruments musicals són delicats i requereixen certa cura en la seva manipulació i manteniment per part dels nens.
Font: eduardruano.com