L’actual context social i informatiu complica la tasca educativa, exigint noves estratègies per fomentar un aprenentatge significatiu i una formació ètica sòlida. Si la informació no resulta fiable, el relativisme moral iguala el valor de totes les opinions i patim absència d’exemplaritat pública, la tasca educativa es complica. No resulta fàcil ensenyar en un context que normalitza: que els governs hagin de fer campanyes públiques contra els prejudicis i contra els tòpics no científics, la propagació de mentides i mitges veritats per xarxes socials, que el president Trump faci trampes electorals i Musk sigui la màscara que amaga el triomf del mercat per sobre de l’estat.
Al coneixement s’hauria d’arribar des de la curiositat i l’interès, des del dubte continu i la desconfiança generalitzada no pots oferir confort i seguretat d’unes veritats que caduquen massa ràpidament.
Nous reptes significatius: desenvolupar el pensament crític per discernir informació fiable, mantenir la motivació per aprendre en un entorn de relativisme, equilibrar l’escepticisme sa amb la confiança en el coneixement establert.
Roger Bort i Arnau Mitjans són coautors de l’article anterior (Intel·ligèncIA prohibida).
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.