Nens estirats a terra, amb els ulls tancats, en silenci, escoltant la música que sona de fons, amb les persianes abaixades. Són alumnes que practiquen ioga en horari lectiu. Aquesta imatge és habitual en moltes escoles catalanes després que els pedagogs i els psicòlegs hagin constatat que el ioga té nombrosos beneficis per als infants.
Per exemple, practicar-ne uns quants minuts al dia aporta als nens i nenes relaxació i tranquil·litat en moments de cansament i excitació. Segons els experts de la UOC, el ioga millora la memòria, l’atenció i l’aprenentatge, alhora que fa conscients els infants de les seves pròpies emocions.
Les tècniques de relaxació i respiració que practiquen els infants a l’escola també ajuden a enfortir la convivència a les aules, perquè disminueixen l’estrès dels alumnes i milloren la relació entre ells.
L’informe FAROS de l’Hospital Sant Joan de Déu assegura que treballar l’educació emocional a classe millora el clima escolar i la relació entre els companys i el mestre, i fomenta aptituds i habilitats molt útils en el futur.