El meu gos s’ha perdut

És molt important que tots els gossos vagin identificats amb xip i amb les dades actualitzades

Els avisos de gossos perduts són un fet habitual i no tots tenen un desenllaç feliç. Quan un gos es perd, pot entrar en un estat de bloqueig que li dificulti trobar el camí de tornada. La situació s'agreuja si és un gos poruc o fa poc temps que hi és amb la família.

Si perdeu un gos, és fonamental fer-ne una difusió ràpida per si algú el troba o el veu. Les pistes són importants, ja que en estat de pànic el gos pot arribar a allunyar-se força de casa, sobretot si s'ha perdut en una zona que desconeix. L'eina més efectiva i àgil per informar d'una desaparició són les xarxes socials. A través de Facebook i Instagram podeu contactar amb la pàgina de Perros y gatos perdidos/abandonados en Sant Cugat que, de manera voluntària, executen una gran tasca de difusió dels gossos, gats i altres animals perduts i trobats a la nostra vila i rodalia. Des d'aquesta pàgina també es passa avís de la pèrdua a Caldes Animal, la protectora contractada pel nostre Ajuntament per a fer la recollida dels animals perduts i abandonats a Sant Cugat.

També és aconsellable confeccionar i distribuir cartells amb una foto del gos per la zona on es va perdre. Als cartells cal incloure tota la informació que faciliti la seva identificació (trets físics, si portava arnès o collar, si té microxip...), un parell de telèfons de contacte i, si es tracta d'un gos amb molta por, indicar que no se l'ha de perseguir. És suficient amb ubicar-lo i avisar ràpidament a la família.

En el moment de la pèrdua del vostre gos, és recomanable que una persona amb qui el gos tingui un bon vincle romangui tot el temps que pugui al lloc on es va perdre. En alguns casos, el gos acaba tornant sol al mateix indret. Altrament podeu deixar a la zona, en un lloc amagat, menjar, aigua i alguna peça de roba impregnada amb la vostra olor.

Un altre pas seria avisar a la policia local de la pèrdua i sol·licitar a l'Ajuntament el telèfon de contacte de l'empresa encarregada de recollir els animals morts a la via pública. Si el vostre gos porta microxip, també podeu comunicar la seva desaparició als registres d'animals AIAC /ANICOM.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.

 
Comentaris
meedamp Fa 1 any
79 A study has shown that prostate cancer patients n 36 who ingested DIM at 225 mg twice daily for 2 weeks resulted in the exclusion of the androgen receptor from the cell nucleus in the 27 96 of patients, and prostate specific antigen decline in the 20 71 of patients buy cialis 5mg
Illenia Fa 3 anys
Gptcat [url=https://oscialipop.com]cialis and viagra sales[/url] Qsuavq Svufss daily cialis online Vmsczh https://oscialipop.com - Cialis cialis 20 mg comprar en espana Beiaql