Cal defensar l’ús de la intel·ligència artificial a l’ensenyament secundari i universitari. Davant del risc d’un mal ús o de l’abús, alguns docents plantegen la necessitat de crear normes que la prohibeixin.
Socialment, el centre educatiu té la funció d’educar per al progrés, no pot reaccionar amb por davant les innovacions perquè la resistència al canvi no estimula ni l’aprenentatge ni el coneixement. Cal apostar pel potencial de nous recursos educatius que podrien millorar les condicions de l’ensenyament.
Cal ensenyar a l’alumnat a identificar totes les noves eines que l’envolten i promoure l’autonomia a l’hora de seleccionar-ne l’òptima. Ensenyar a potenciar al màxim l’ús responsable de cada eina disponible.
Prohibir l’ús de mòbils i de la IA desaprofitant les possibilitats de capacitar la ciutadania per evitar-ne l’abús? Els centres educatius no poden aïllar-se d’allò que socialment té una influència global creixent. L’alumnat que ara treballa a les aules tindrà el protagonisme de prendre decisions per posar límits als algoritmes i a les seves aplicacions robòtiques.
La millor manera de lluitar contra la por és el coneixement, i no la prohibició.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.