Quan ens trobem amb el diagnòstic d’una malaltia d’Alzheimer o d’una altra demència, hi ha informacions que convé tenir en compte. La valoració pels ajuts de la llei de la dependència serà un tràmit que en algun moment caldrà dur a terme, la sol·licitud de la valoració la podem gestionar a través de serveis socials o del centre d’atenció primària. Pel que fa a qüestions relacionades amb el patrimoni i l’economia, pot ser interessant conèixer-ne les diverses opcions, des de ser compartir la titularitat d’un compte fins a tramitar els poders notarials. Com que cada cas s’ha de valorar en profunditat, podem esclarir dubtes amb la nostra entitat bancària i amb un advocat.
També va bé esbrinar quins serveis hi ha a la ciutat dedicats a persones amb una demència, així com les diverses residències i centres de dia i les seves llistes d’espera. Per a les persones cuidadores conèixer amb què comptem: si s’ofereixen cursos específics, grups de suport, etc. De cara a les cures, estarà bé planificar quin acompanyament serà necessari, qui el durà a terme, si hi ha altres persones o serveis disponibles per si necessitem delegar part de la cura... Altres qüestions a plantejar-se poden ser el document de voluntats anticipades, rebre acompanyament psicològic o contractar el servei de teleassistència. AFA VO, us acompanyem en tot el procés, ens trobeu a la Casa de Cultura i al telèfon 656671227.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.