Des del punt de vista comptable la diferència entre despesa i inversió és clara. Des del punt de vista social hauríem de convenir que tots els diners gastats en educació és inversió. L’educació és un servei que té un cost, que depèn de les condicions laborals de qui el presta, que condiciona el resultat segons els mitjans amb els quals s’ofereix.
L’indicador d’euros invertits per alumne (pressupost departament d’ensenyament/alumnat total depenent del Departament) és aproximadament de 4.816 €, no està gaire lluny del de l’any 2010 que era de 4.431 €.
Si l’alumnat que ha rebut la inversió al llarg del seu itinerari acadèmic ha de marxar del país per trobar una remuneració d’acord amb la seva especialització i alta preparació. Si reduïm places de les nostres facultats que formen professionals imprescindibles per al nostre estat del benestar. Si homologuem títols universitaris d’altres països per cobrir vacants deixades per professionals que marxen allà on tripliquen el sou que tindrien aquí.
No estem malbaratant una part dels nostres impostos? No estem deixant escapar el talent? Preparem millors professionals de la millor manera i al final la seva millor opció és marxar?
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.