La caiguda dels resultats en català a les cerques a Google que es va registrar a finals de 2021 va encendre totes les alarmes a la comunitat digital catalanoparlant. L’incident, parcialment resolt, va motivar la creació de l’Aliança per a la presència digital del català i va despertar la consciència lingüística a moltes persones de diferents àmbits professionals, entre ells el SEO o optimització per a motors de cerca.
Diversos professionals preocupats per la situació van anar posant-se en contacte i discutint possibles solucions, fins que van arribar a la conclusió de la necessitat de crear una entitat que actués com a paraigua i principal altaveu.
L’optimització per a motors de cerca o posicionament a cercadors (en anglès search engine optimization, SEO) és un procés que té per objectiu augmentar la visibilitat d’un lloc web als motors de cerca, incrementant-ne la posició a la pàgina de resultats. Segons David Carrasco (en declaracions a metadata.cat), president de l’Associació de SEO en Català, fer servir el català a Internet és útil, i hem de demostrar-ho amb dades.
L’Associació de SEO en Català té com a objectiu fer que el català sigui visible i competitiu en l’àmbit digital. L’entitat vol acostar-se a les grans empreses (principalment, Google) per ajudar-les i fiscalitzar-les al mateix temps, sense oblidar la tasca divulgadora cap a les empreses i la societat.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.