La nova T-jove fins als 30 anys i amb tarifa única per a totes les zones està operativa al sistema de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona des del 15 de març. Un mes després, el 17 d’abril, començarà a funcionar als sistemes tarifaris de les ATM de Lleida, Girona i Tarragona, on actualment aquest títol no existeix.
La targeta permet un nombre il·limitat de desplaçaments en tots els modes de transports integrats al respectiu sistema tarifari i té una validesa de 90 dies. El cost del títol a l’ATM de Barcelona és de 80 euros, però queda en 40 euros per la bonificació del 50% en el preu del transport públic. Amb la bonificació del 50%, la T-Jove té un cost de 47 euros a l’ATM de Girona, 40,20 euros a l’ATM de Lleida i de 46,60 euros a l’ATM del Camp de Tarragona. Són dades que es recullen a l’informe que el Departament de Territori ha aportat al Consell Executiu celebrat el set de març.
Estació d’FGC de Rubí. FOTO: NHS
A l’ATM de Barcelona, el títol només està disponible amb el nou sistema de la T-mobilitat, després que ha finalitzat el desplegament d’aquesta targeta amb validació sense contacte a les sis corones de l’àrea. Els usuaris que encara disposin d’una targeta de cartró amb validesa podran continuar utilitzant-la durant el 2023 fins que s’esgoti, però amb les mateixes condicions que quan la van adquirir, és a dir, no podran fer-la servir per zones tarifàries superiors a la zona del títol comprat.
La T-jove també començarà a funcionar a la setena corona, on encara no està implementada, amb el desplegament de la T-mobilitat en aquest territori, que es preveu que sigui a la tardor. Es tracta de les comarques del Berguedà i el Ripollès. També a la tardor es preveu la incorporació del Solsonès al sistema tarifari integrat de l’ATM de Barcelona.
Estació de Cerdanyola. FOTO: Arxiu
La T-16 a les ATM de Lleida, Girona i el Camp de Tarragona
La nova T-16, que substitueix la T-12, ha entrat en funcionament als sistemes tarifaris de les ATM de Lleida, Girona i Tarragona des del 20 de març.
L’ATM de Barcelona ja va reconvertir la T-12 en T-16 fa uns anys. A la setena corona metropolitana començarà a funcionar a la tardor.